Alternatyvus katalogas: ilgai ir sudėtingai, kad būtų greitai ir paprastai

Alternatyvaus renovacijos darbų katalogo, kuris nebūtų grindžiamas viešaisiais pirkimais, daugiabučių namų bendrijoms dar teks palaukti. Po karštų diskusijų ir teisinės analizės paaiškėjo, kad jo įteisinimui reikia keisti Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti įstatymą. Po procedūrų Seime geriausiu atveju alternatyvaus katalogo tikimasi sulaukti po Naujųjų metų.
nuotrauka
CPO LT jau kurį laiką dirba kurdama alternatyvųjį katalogą renovacijos darbams. CPO LT nuotr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaip portalui www.statybunaujienos.lt sakė Ūkio viceministras Gediminas Onaitis (nuotraukoje, Ūkio ministerijos nuotr.), iš pradžių buvo manoma, kad katalogo įteisinimui ir finansavimui pakaks sprendimo Vyriausybėje ir CPO LT nuostatų pakeitimo. Tačiau atlikus teisinę analizę teko pripažinti ir susitaikyti su tuo, kad pakeitimus reikia įteisinti įstatymu.

„Deja, šis procesas yra žymiai ilgesnis. Bet dokumentai yra rengiami ir tikimės, kad dar šių metų Seimo rudens sesijoje tai bus įteisinta“, – žada viceministras.

Ministro Pirmininko patarėja Irina Urbonavičiūtė taip pat tikina, kad bus stengiamasi padaryti viską, kad nuo naujų metų CPO LT galėtų vykdyti naują funkciją ir parengti alternatyvųjį katalogą.

Susidūrė su teisine kolizija

Toks katalogas daugiabučių namų bendrijoms leistų kur kas greičiau nei dabar nusipirkti renovacijos darbus, o juos atliekančioms įmonėms – pasiūlyti savo paslaugas.

Teisinė kolizija atsirado, kai prasidėjus renovacijai, darbus iš CPO LT katalogo, skirto perkančiosioms organizacijoms, buvo leista pirkti ir gyventojų bendrijoms. Praktikoje paaiškėjo, kad dėl nelankstaus ir kategoriško Viešųjų pirkimų įstatymo (VPĮ) reglamentavimo gyventojų bendrijos, kurios yra privatūs subjektai, neretai atsiduria aklavietėje.

„Problema ta, kad bendrijos neturi galimybių tiksliai numatyti perkamų darbų poreikio, o sudarytos sutarties, kaip numato VPĮ, negalima keisti arba galima keisti tik gavus Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) sutikimą. Tačiau įstatymas nereglamentuoja privačių subjektų veiklos, todėl ir sutarties pakeitimai, papildomų darbų pirkimai tampa neįmanomi“, – paradoksalią situaciją aiškina CPO LT direktorius Rolandas Černiauskas (nuotraukoje apačioje, CPO LT nuotr.).

Naujų tiekėjų atranka – per dvi dienas

Anot jo, jei pirkimai būtų vykdomi nesivadovaujant VPĮ, įmonės, siūlančios renovacijos paslaugas, į alternatyvųjį katalogą būtų įtraukiamos per 1-2 dienas ir šis katalogas apimtų šiuo metu esamą pasiūlą ir poreikį.

„Norint, kad nauji tiekėjai patektų į katalogą, reikia įvykdyti procedūras, kurios trunka apie pusę metų. Jei norime katalogą papildyti naujomis specifikacijomis, naujais arba detalesniais, specifiškesniais darbais, vėl turi būti atliktos naujos procedūros. O jei tvarka būtų lankstesnė, tas pačias procedūras galima būtų padaryti žymiai greičiau – patikrinti tiekėjo kvalifikaciją užtektų ir dviejų dienų“, – privalumus vardija CPO LT vadovas.

R. Černiausko duomenimis, dabar apie 80-90 proc. pirkimų atliekama per CPO LT, nors bendrijos turi galimybę renovacijos darbus pirkti Būsto energijos taupymo agentūroje ir Centriniame viešųjų pirkimų portale.

Alternatyvusis katalogas bendrijoms pateiktų daugiau ir įvairesnių pasiūlymų. Bet svarbiausia darbų pirkimai galėtų vykti greičiau ir paprasčiau.
CPO LT jau kurį laiką dirba kurdama alternatyvųjį katalogą.

„Mes esame pasirengę, turime žmonių ir techninių galimybių sukurti visiškai alternatyvią sistemą, kuria galėtų naudotis ir privatūs subjektai. Dabar reikia tik teisinių sprendimų ir tikėkimės, kad jie neužtruks“, – viliasi R.Černiauskas.

Iš „Statybųnaujienos.lt

Sužinokite pirmieji

Užsiregistruokite mūsų naujienlaiškį, kad gautumėte naujausią informaciją:

bei sekite mus socialinėse medijose: