Europos viešųjų pirkimų atvirųjų mainų sesijoje CPO LT dalijosi klientų pritraukimo praktika ir skaitmeniniais sprendimais

Kaip viešąjį sektorių paversti patraukliu verslui? Ar viešieji pirkimai per sudėtingi? Kaip užtikrinti konkurencingumą keliant vis aukštesnius aplinkosaugos, etikos ir inovacijų tikslus? Šie ir kiti viešųjų pirkimų bendruomenei aktualūs klausimai buvo keliami spalio 24-26 dienomis Ekonominio bendradarbiavimo plėtros organizacijos (EBPO) inicijuotoje viešųjų pirkimų praktikų sesijoje Prancūzijoje, Paryžiuje. CPO LT pristatė priemones, kurias pasitelkia savo veikloje skatinant verslą dalyvauti centralizuotuose viešuosiuose pirkimuose.

Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje viešosioms paslaugoms keliama vis aukštesnė kartelė. Kadangi vyriausybės gali teikti viešąsias paslaugas (sveikatos, švietimo, viešosios infrastruktūros, gynybos ar susisiekimo srityse) tik pasitelkdamos verslą, viešųjų pirkimų strategijose ir praktikoje, pasak EBPO, turi būti ypač atsižvelgiama į vertės sukūrimą mokesčių mokėtojams. Siekiant šio tikslo, viešojo administravimo institucijų įgyvendinamos viešųjų pirkimų strategijos taip pat turi apimti ir spartesnę skaitmeninę transformaciją.

EBPO šalys-narės trijų dienų sesijoje dalijosi savo patirtimi sprendžiant šiuos viešųjų pirkimų iššūkius. CPO LT Teisės ir personalo skyriaus vadovė, laikinai einanti ir Metodologijos bei mokymų skyriaus vadovės pareigas, Agnė Kaminskienė dalyvavo sesijoje, skirtoje aptarti klientų pritraukimo strategijas. A. Kaminskienė pristatė CPO LT elektroninio katalogo privalumus verslui dėl itin paprasto dalyvavimo pirkimų procedūrose, akcentavo priemones, kuriomis siekiama gerinti klientų pasitenkinimą CPO LT teikiamomis paslaugomis. CPO LT atstovė pristatė ir organizacijos įdirbį diegiant pažangius skaitmeninius sprendimus: kuriant naują elektroninį katalogą, diegiant virtualaus asistento įrankį.

„EBPO viešųjų paslaugų kūrimo ir teikimo skaitmeniniame amžiuje gerosios praktikos principuose pabrėžiama, kaip svarbu kurti įgalinčių gerinti viešųjų pirkimų patrauklumą ir efektyvumą, įrankių, įskaitant viešųjų pirkimų procesus, ekosistemą ir akivaizdu, jog skaitmeninė viešųjų paslaugų transformacija EBPO šalyse sparčiai vyksta. Svarbiausias viso šio proceso tikslas – sukurti tokią viešųjų pirkimų ekosistemą, kuri būtų orientuota į vartotoją ir procesų efektyvumą. CPO LT diegiami skaitmeniniai įrankiai sesijos metu buvo įvertinti kaip progresyvūs ir sukursiantys pridėtinę vertę jų naudotojams“, – reziumuoja A. Kaminskienė.

EBPO veikloje CPO LT dalyvauja nuo 2020 m. metų, kartu su šia organizacija, Ekonomikos ir inovacijų ministerija bei Viešųjų pirkimų tarnyba CPO LT įgyvendina (-o) ne vieną reikšmingą projektą, pvz., medicininių funkcinių lovų su LCC (uždaro gyvavimo ciklo) vertinimo metodika modulio bandomąjį projektą.

Sužinokite pirmieji

Užsiregistruokite mūsų naujienlaiškį, kad gautumėte naujausią informaciją:

bei sekite mus socialinėse medijose: