CPO logotipas

Gera žinia daugiabučių gyventojams: CPO LT ruošia renovacijos darbų ir paslaugų alternatyų katalogą neperkančiosioms organizacijoms

CPO LT elektroninis katalogas sukurtas sumažinti viešųjų pirkimų naštą valstybės ir savivaldos institucijoms bei užtikrinti, kad jie vyktų skaidriai, sąžiningai, greitai. Juo aktyviai naudojasi ir daugiabučių namų bendrijos, ieškodamos statybininkų rangos darbams atlikti. Net 80 proc. renovacijos darbų nuperkama per CPO LT katalogą. Tačiau daugiabučių bendrijos, nors ir nėra perkančiosios organizacijos, pirkdamos per CPO LT katalogą priverstos laikytis viešiesiems pirkimams numatytų reikalavimų.

Ar galima išspręsti šią problemą?
Pastaruoju metu valstybės institucijos atkreipė dėmesį į susidariusią padėtį. Daugiabučių namų renovacijos rangos darbų pirkimo optimizavimo problemos svarstytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės Energijos vartojimo efektyvumo komisijoje, vadovaujamoje Vyriausybės kanclerio Almino Mačiulio.
Komisija įpareigojo CPO LT sukurti alternatyvų elektroninį katalogą neperkančiosioms organizacijoms, kuris užtikrintų daugiabučių bendrijoms galimybę ir toliau pirkti per Centrinę perkančiąją organizaciją, tačiau nuimtų perteklinių reikalavimų naštą. Į šį procesą įsitraukė ir Ūkio ministerija, kuri yra CPO LT steigėja, bei Aplinkos ministerija, įgyvendinanti renovacijos programą.
„Alternatyvaus katalogo kūrimo idėja kilo iš tų problemų, su kuriomis susiduria renovacijos darbus perkantys gyventojai,- sako CPO LT direktorius Rolandas Černiauskas.- Dabar visos pirkimo procedūros vyksta Viešųjų pirkimų įstatymo pagrindu, todėl yra griežtai reglamentuotos ir gana sudėtingos.“
Statybinės organizacijos, norėdamos patekti į CPO LT elektroninį katalogą, turi laukti, kada bus vykdomas viešasis pirkimas, atitikti gana aukštus kvalifikacinius reikalavimus, pateikti daug dokumentų bei atsakyti į nemažą kiekį klausimų. Po to CPO LT darbuotojai vertina tiekėjų kvalifikaciją, pajėgumą vykdyti darbus, patikimumą. Visos šios procedūros yra reglamentuotos viešųjų pirkimų nuostatų ir užtrunka gana ilgai – iki 7 mėnesių.
CPO LT įvykdyto pirkimo pagrindu suformuotas rangovų sąrašas yra nekeičiamas ir nepildomas, nes tai daryti draudžia minėtas įstatymas.
Anot R. Černiausko, statybos sektorius yra labai dinamiška ūkio šaka: čia nuolat atsiranda naujos įmonės arba ir senosios, dirbančios kituose statybų segmentuose, susidomi renovacijos programa. Todėl nuolat užduodami klausimai, kaip patekti į CPO LT katalogą.
„Dabar, deja, atsakymas tik vienas: reikia laukti, kada bus įvykdytas naujas viešasis pirkimas“,- aiškina R.Černiauskas.
Alternatyviame kataloge Viešųjų pirkimų nuostatos jau nebegalios, o pirkimai vyks, pavyzdžiui, pagal Aplinkos ministerijos patvirtintą supaprastintą tvarką. Tai leis, patikrinus statybos įmonių kvalifikaciją ir patvirtinus jų atitikimą reikalavimams, per vieną dieną jas įtraukti į katalogą. „Galima tikrai teigti, kad taip sužinosime realų skaičių Lietuvos statybos įmonių, galinčių ir suinteresuotų dalyvauti daugiabučių renovacijos programoje.
Atsivers žymiai didesnės galimybės net ir smulkioms ir vidutinėms įmonėms siūlyti savo paslaugas. Jų vertinimas būtų daug lankstesnis, prisitaikant prie gyventojų poreikių. Taip pat dažniau bus galima papildyti technines specifikacijas bei lanksčiau, greičiau koreguoti sutarties sąlygas. Šis katalogas labiau atitiks daugiabučių renovacijos programoje dalyvaujančių ir pirkėjų ir rangovų realius poreikius“, – pažymėjo CPO LT direktorius.
CPO LT tikisi, kad jau po keletos mėnesių daugiabučių gyventojai galės naudotis alternatyvaus katalogo privalumais ir turės dar geresnes galimybes pagal savo poreikius ir lūkesčius pasirinkti statybos įmonę, kuri kokybiškai renovuos jų namus.

CPO LT

Sužinokite pirmieji

Užsiregistruokite mūsų naujienlaiškį, kad gautumėte naujausią informaciją:

bei sekite mus socialinėse medijose: