CPO LT direktorius R.Černiauskas, direktoriaus pavaduotoja V.Vaitkevičiūtė-Daugvilė ir konsultantas A.Maruškevičius spalio 27 d. Jonavos rajono savivaldybės specialistams vedė seminarą apie centralizuotus viešuosius pirkimus Centrinės perkančiosios organizacijos CPO LT informacinėje sistemoje.
Daiva Bradauskienė, Jonavos raj. Savivaldybės viešųjų pirkimų skyriaus vedėja, pristato seminaro pranešėjus.
Į seminarą susirinko 42 dalyviai, atstovaujantys savivaldybei, jos įsteigtoms įmonėms, daugiausia švietimo, kultūros ir socialinėms įstaigoms (1 pav.).
Seminarą pradėjęs CPO LT direktorius Rolandas Černiauskas akcentavo centralizuotų viešųjų pirkimų, vykdomų per CPO LT elektroninį katalogą pranašumus perkančiosioms organizacijoms ir kvietė aktyviai dalyvauti seminare, išsiaiškinti visus rūpimus klausimus.
Dauguma seminaro dalyvių atstovavo nedidelėms perkančiosioms organizacijoms, kurių įstaigų veiklos reikmėms skiriami biudžetai yra gana kuklūs. Todėl jiems buvo ypač aktualūs elektros, kanceliarinių prekių, higieninio ir biuro popieriaus, buities bei eksploatacinių medžiagų pirkimai, kurie būtini kasdieniame jų darbe (2 pav.).
Ne vienus metus perkantys šias prekes, anksčiau jas įsigydavo Katalogas 2007 elektroninėje sistemoje. Nuo 2015 m. pabaigos šių prekių moduliai perkelti į naująjį katalogą CPO IS, kuriame užsakymo procedūros kai kuriais parametrais skiriasi nuo ankstesnio. Seminaro dalyviai norėjo išsiaiškinti šiuos skirtumus, sužinoti, kaip formuoti užsakymų krepšelį naujoje sistemoje, ar galima pasinaudoti anksčiau sukurtu užsakymo krepšeliu, vykdant naują pirkimą ir pan.
Direktoriaus pavaduotoja Vaida Vaitkevičiūtė-Daugvilė supažindino su naujojo katalogo CPO IS galimybėmis, naujais funkcionalumais, kurie turėtų palengvinti perkančiosioms organizacijoms pirkimo procesą Centrinės perkančiosios organizacijos administruojamame elektroniniame kataloge.
2 pav.
CPO LT konsultantas Arturas Maruškevičius pagal seminaro dalyvių pageidavimą įvykdė testinį higieninio popieriaus pirkimą CPO IS sistemoje, paaiškino kiekvieno pirkimo vykdymo etapo nuo užsakymo pateikimo iki pagrindinės sutarties pasirašymo ir prekių priėmimo bei jų kokybės patikros procedūras.
R.Černiauskas, CPO LT direktorius pristato elektroninę centralizuotų viešųjų pirkimų sistemą.
Viešųjų pirkimų specialistai klausė, kodėl higieninis popierius yra perkamas metrais, o ne ritinėliais, kaip įprasta parduotuvėje. CPO LT direktorius R. Černiauskas paaiškino, kad ritinėlių ilgis yra nevienodas. Pirkėjai būtų nepatenkinti, jei už tą pačią kainą gautų skirtingo dydžio ritinėlius. Todėl prekė užsakoma metrais, kompiuteris pats perskaičiuoja laimėjusio tiekėjo siūlomą prekę į ritinėlius.
Baigiamojoje seminaro dalyje jo dalyviai užpildė anketą, kurioje įvertino jo naudą bei reikalingumą ateityje organizuoti panašų renginį. Jie pateikė pasiūlymus, kokias prekes, paslaugas ir darbas ateityje reikėtų įtraukti į centralizuotų viešųjų pirkimų sistemą elektroninėje erdvėje.
Visi respondentai patvirtino, kad šis praktinis seminaras buvo naudingas ir turėtų būti rengiamas nuolat, bent kartą metuose.
Siūlydami naujus modulius, viešųjų pirkimų specialistai įvardijo tas prekes, paslaugas ir darbus, kuriuos jie perka savarankiškai, bet norėtų, kad jie būtų kataloge: biokuro granulės, susisiekimo komunikacijų projektavimo, kadastrinių matavimo, mokinių maitinimo paslaugos ir kt.
Atsakydamas į šiuos pasiūlymus, R. Černiauskas pabrėžė, kad dalis pageidaujamų produktų, kaip antai kadastrinių matavimų paslauga, bus CPO LT kataloge. Tačiau jis taip pat atkreipė dėmesį, kad ne visas prekes, paslaugas ar darbus įmanoma centralizuoti, todėl CPO LT informacinėje pirkimų sistemoje yra tai, kas reikalinga daugumai šalies perkančiųjų organizacijų.
Pasibaigus seminarui, jo dalyviai su CPO LT darbuotojais individualiai konsultavosi jiems svarbiais klausimais.