Maisto produktus centralizuotai perkantis darželis: tenkina ir kokybė, ir pirkimo paprastumas

Ugdymo įstaigoms tenka vykdyti daugybę viešųjų pirkimų, tačiau kone jautriausia kokybei sritis – maisto produktai. Darželinukų ir moksleivių mitybai keliami itin aukšti reikalavimai, ir įstaigoms, įsigyjančioms produktus viešųjų pirkimų būdu, tenka investuoti nemažai laiko bei pastangų rengiant pirkimo dokumentus taip, kad pirkimas įvyktų sklandžiai. Didele pagalba ugdymo įstaigoms tampa centralizuotai vykdomi pirkimai, kai maisto produktams ar kitoms prekėms ir paslaugoms įsigyti nereikia didelio pasiruošimo, taupomas laikas ir kiti ištekliai.  

„Drausmingesni“ tiekėjai

Vilniaus miesto savivaldybės Grigiškių lopšelis-darželis „Lokiuko giraitė“, viešųjų pirkimų procedūras vykdydavęs savarankiškai, pernai pradėjo pirkti maisto produktus per nacionalinės perkančiosios organizacijos VšĮ CPO LT centralizuotų viešųjų pirkimų elektroninį katalogą. „Nuo 2022 metų pradėjome domėtis CPO LT teikiamomis paslaugomis. Galiausiai pasirašėme sutartį ir išsyk pradėjome pirkimus nuo maisto produktų. Išnagrinėję šį modulį buvome maloniai nustebę, nes radome viską, ko ieškojome, vienoje vietoje. Didžiausia pirkimo per elektroninį katalogą nauda ta, kad nereikia patiems rengti techninių specifikacijų, džiugina pirkimo proceso paprastumas. Taip pat dar prieš įsigydami prekes galime matyti, kokie tiekėjai ir kokiomis prekėmis varžosi dėl užsakymų“, – pasirinkimą pirkti maisto produktus centralizuotai argumentuoja Edita Borisevič, lopšelio-darželio „Lokiuko giraitė“ ūkvedė, vykdanti viešųjų pirkimų procedūras.

Maisto produktus lopšelis-darželis 2022 metais daugiausiai pirko per CPO LT: įvykdė 4 maisto produktų pirkimus iš 7 skirtingų tiekėjų. Pasak E. Borisevič, vykdant pirkimus savarankiškai, su kai kuriais tiekėjais kyla nesklandumų, pvz., neatvežamos prekės, kartais jos pasitaiko nekokybiškos ir pan. „Pastebėjome, kad pirkdami per CPO LT su tokiais nesklandumais praktiškai nesusiduriame, dalyvaujantys tiekėjai daug drausmingesni“, – pastebi E. Borisevič. Perkant maisto produktus per CPO LT, užsakovas gali nutraukti pirkimo sutartį dėl esminio sutarties pažeidimo, kai pavėluotai pristatytų ir netinkamų prekių vertė pasiekia 10 procentų pradinės pirkimo sutarties vertės.

Šiuo metu CPO LT el. katalogo maisto produktų modulyje yra net 836 produktai, iš kurių apie 250 yra ekologiški ar nacionalinės kokybės produktai (NKP). E. Borisevič pastebi, kad su kiekvienu jų lopšelio-darželio vykdomu pirkimu šis modulis tobulėja, plečiasi prekių asortimentas, atsiranda vis aiškesni prekių aprašymai ir kt.

Maistas – itin jautri viešųjų pirkimų sritis

Maistą įsigyti centralizuotai per el. katalogą tapo įmanoma nuo 2020 m. vidurio ir tokių pirkimų mastai per 3-ejus metus ženkliai išaugo. Palyginti, 2020 m. centralizuotai maisto produktų įsigyta už beveik 860 tūkst. Eur, 2021 m. – už daugiau nei 12 mln. Eur, o pernai šis skaičius šoktelėjo iki beveik 46 mln. Eur. Vien šių metų sausį sudaryta maisto produktų pirkimo sutarčių už 6,5 mln. Eur. Šiuo metu savo prekes modulyje siūlo net 44 skirtingi tiekėjai, tarp kurių yra ir stambių didmenininkų, ir smulkių bei vidutinio dydžio įmonių, o prie jų kiti tiekėjai gali prisijungti bet kada.

Dainius Navickas, CPO LT Biuro ir veiklos aptarnavimo srities pirkimų skyriaus vadovas sako, jog įstaiga girdi, su kokiomis problemomis susiduria perkančiosios organizacijos, todėl maisto prekių modulis nuolat tobulinimas. „Šis modulis yra mūsų dėmesio centre, kadangi didžioji dauguma pirkėjų – ugdymo, gydymo įstaigos, maisto kokybei bei asortimentui keliančios aukštus reikalavimus, todėl reaguojame, kiek tai leidžia techninės galimybės ar viešųjų pirkimų reglamentavimas, kad šis modulis būtų paprastas, patogus naudoti ir padėtų perkančiosioms organizacijoms įsigyti jų poreikius tenkinančius produktus“, – pažymi D. Navickas. Jo teigimu, vykdydamos maisto prekių pirkimus per CPO LT el. katalogą perkančiosios organizacijos aktyviai teikia pastebėjimus ir komentarus, kas padeda pildant prekių asortimentą naujomis techninėmis specifikacijomis, tobulinant sutarčių su tiekėjais sąlygas. „Vienas iš tokių pavyzdžių – perkančiųjų organizacijų prašymu į asortimentą įtraukėme konservuotą maistą. Taip pat planuojame stambinti pačių pirkimų dalis, kad perkančiosios organizacijos galėtų efektyviau administruoti sutartis su tiekėjais, mažėtų jų skaičius, tačiau kartu būtų užtikrinamas ir dalyvaujančių tiekėjų pasiūlymų konkurencingumas“, – sako D. Navickas.

Apie maisto produktų modulį ir jo asortimentą daugiau informacijos rasite čia: katalogas.cpo.lt

Jei domina tiekėjų sąrašas ir pirkimo informacija, spauskite čia: Maisto produktai – Centrinė perkančioji organizacija – CPO LT

Sužinokite pirmieji

Užsiregistruokite mūsų naujienlaiškį, kad gautumėte naujausią informaciją:

bei sekite mus socialinėse medijose: