CPO LT, siekdama padėti gyventojams, nusprendusiems renovuoti būstą, suteikia galimybę naudotis CPO LT elektroniniu katalogu kartu su unikalia galimybe operatyviai įsigyti daugiabučių renovacijai atlikti reikalingų paslaugų bei darbų, nesukant galvos nei dėl pirkimo organizavimo, nei dėl procedūrų, nei dėl teisinių vingrybių.
Viešai skelbiama, kad daugiabučių renovacijos procesas trunka dešimtį metų ir per šį laikotarpį sudaryta sutarčių dėl 531 daugiabučio renovacijos. CPO LT veiklą vykdo tik nuo 2013 m. pradžios ir tik jos elektroninio katalogo pagalba nuo 2013 m. balandžio mėnesio sudaryta sutarčių, pagal kurias renovuota ar bus renovuojama jau daugiau nei 500 objektų. Šis skaičius kasdien toliau auga.
Reiktų prisiminti, kad daugiabučių namų bendrijos nėra perkančiosios organizacijos, kurioms būtų privaloma pirkimus vykdyti pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, t. y. joms nėra prievolės vykdyti pirkimų ir per CPO LT. Minėta statistika vienareikšmiškai patvirtina, kad žmonės įvertino CPO LT sukurtą ir veikiantį elektroninį katalogą ir dėl to jis tapo pagrindiniu pagalbininku ne tik viešųjų pirkimų specialistams, bet ir nieko bendra su viešaisiais pirkimais neturintiems – daugelio daugiabučių namų bendrijų valdyboms, pirmininkams, vykdantiems namų renovaciją, taip pat jų pasirinktiems administratoriams.
Renovacijos proceso dalyviai, tikėtina, pastebėjo CPO LT katalogo naudą dėl naudojimosi paprastumo, proceso operatyvumo ir šiame kataloge vykstančių pirkimų skaidrumo – visi be išimties pirkimai vyksta elektroninėje erdvėje, nedalyvaujant darbuotojams, taigi, nėra net galimybės subjektyviems sprendimams.
Dėka CPO LT veiklos perkančiosios organizacijos „išlaisvinamos“ nuo sudėtingų viešųjų pirkimų procedūrų vykdymo, o bendrijos ir jų vadovai nuo bet kokio (netgi ne viešųjų pirkimų) bet taip pat savaip sudėtingo, ilgai trunkančio pirkimų konkurso vykdymo. Ne paslaptis, kad daugeliui daugiabučių namų bendrijų vadovauja žmonės, neturintys specialių teisės, pirkimų vykdymo, sutarčių sudarymo žinių ir jiems dažnai sunku tinkamai organizuoti pirkimo procesą. Pasitaiko atveju, kai nesąžiningi rangovai nevykdo savo įsipareigojimų ir dėl nekvalifikuotai sudarytų sutarčių ar jose nenumatytų sankcijų įsipareigojimų nevykdymo daugiabučių namų bendrijos netgi teismuose negali pasiekti palankaus sprendimo. Perkant per elektroninį katalogą, šių problemų nėra, nes visus minėtus klausimus išsprendžia CPO LT profesionalūs darbuotojai.
CPO LT siekia, kad renovacijos procese turėtų galimybę dalyvauti ir vidutinio bei smulkaus verslo atstovai, tai pat sudaro galimybes regioninių rangovų dalyvavimui. Jei 2013 elektroniniame kataloge buvo vos 61 statybinė organizacija, siūlanti savo paslaugas, tai šiuo metų jau pasirašytos net 289 preliminarios sutartys su 311 statybos ir projektavimo paslaugų bendrovių visiems pastatų renovacijos darbams atlikti, kartu palaikoma nuolatinė prekių, darbų ir paslaugų asortimento plėtra. Atnaujintame elektroniniame kataloge nuo 2014 m. liepos vidurio bus galima įsigyti ir inovatyvių technologijų darbų, būtinų šiuolaikiniam gyvenamajam būstui įrengti: geoterminio šildymo, saulės kolektorių, rekuperacinių sistemų, modernių liftų įrengimo ir kt.
CPO LT svarbi ne vien tuo, kad absoliuti dauguma renovacijos proceso dalyvių darbus pasirenka pirkti per jos sukurtą elektroninę sistemą, bet ir užtikrina racionalų ir skaidrų lėšų naudojimą. Vien renovacijos darbų pirkimų kategorijoje kataloge pirkėjai jau sutaupė virš 25 mln. litų (t. y. daugiau nei 6,55 proc. numatytų lėšų).
CPO LT katalogo vartotojų pasitikėjimas, ypač tais atvejais, kai šis katalogas pasirenkamas tik dėl jo naudos (kai prievolės naudotis nėra), dar labiau įpareigoja viešosios įstaigos CPO LT kolektyvą toliau siekti bendradarbiavimo tiek su Daugiabučių renovacijos programą įgyvendinančiomis institucijomis, tiek su daugiabučių gyventojais, kad būtų maksimaliai užtikrinti šios programos įgyvendinimo tikslai, o svarbiausia – pasiteisintų daugiabučių namų gyventojų lūkesčiai.
CPO LT