Pages Navigation Menu

Paprasta pirkti

lten  

Perkančiosios organizacijos įvertino CPO LT vykdomus pirkimus pagal įgaliojimą

CPO LT šalia centralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo plečia ir naują veiklą – atlieka pirkimus kitų perkančiųjų organizacijų vardu. Šia galimybe jau naudojasi viešojo sektoriaus perkančiosios organizacijos (toliau – PO), kurios siekia įsigyti joms reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, kurių nėra elektroniniuose kataloguose.
Kristina Gaižutienė, CPO LT Metodologijos ir mokymų skyriaus vadovė, atkreipia dėmesį, kad labai svarbu yra išanalizuoti ir apibendrinti jau esamą pirmąją šios veiklos patirtį, siekiant tobulinti ir efektyvintį paslaugą, kuo geriau tenkinant perkančiųjų organizacijų poreikius ir atliepti jų lūkesčius. Tuo tikslu įvykdyta PO, pasinaudojusių galimybe perduoti CPO LT viešųjų pirkimų vykdymo procedūras, apklausa.
Apklausoje dalyvavo 8 PO. Jos pažymėjo, kad pagrindinė priežastis, dėl kurios perdavė vykdyti viešąjį pirkimą CPO LT, yra stoka  „kompetentingų specialistų viešųjų pirkimų procedūroms atlikti”. Taip pat nurodė, kad sprendimą lėmė „ mažesnė administracinė našta ir laiko sąnaudos”. Respondentų atsakymai leidžia daryti prielaidą, kad PO yra suinteresuotos viešuosius pirkimus vykdyti kokybiškai, efektyviai ir todėl patiki juos atlikti viešųjų pirkimų kompetencijų centrui – CPO LT.
CPO LT labai svarbu žinoti, kokiu būdu PO pasiekia informacija apie galimybę jai perduoti pirkimų vykdymą. Atsakymai rodo, kad 49 proc. respondentų informaciją gavo iš CPO LT (svetainėje pateikta informacija, darbuotojų konsultacijos bei supažindinimas su šia galimybe mokymų metu). PO apie šią galimybę taip pat informavo Ekonomikos ir inovacijų ministerija (13 proc.) bei Pirkimų valdymo sistemos administratorius (38 proc.).
CPO LT nuomone, vienas iš pirkimų pagal įgaliojimą privalumų yra parengti standartiniai dokumentai, sutarties projektas, palengvinantys PO pirkimų perdavimo procesą ir paraiškos teikimą. Tai patvirtina apklausos duomenys: šie dokumentai tenkina absoliučiai visus respondentus (sutarčių Projektai- 100 proc.), tik tais atvejais, kai vykdomi nestandartiniai pirkimai ( 12 proc.), šie dokumentai yra neaktualūs.
PO, priklausomai nuo pirkimo sudėtingumo, paraiškos, dokumentų ir kitos informacijos pildymui ir pateikimui CPO LT, užtruko nuo vos 1 valandos iki 1 mėnesio. Tačiau laikas, skirtas pirkimo dokumentų perdavimui ir paraiškai yra ženkliai mažesnis, nei PO turėtų skirti pačios vykdydamos viešojo pirkimo procedūras.
Pateikus dokumentus ir paraišką CPO LT, nemaža dalis (63 proc.) PO turėjo dar kartą juos tikslinti. Daugiausia (50 proc.) buvo tikslinama techninė specifikacija, taip pat kvalifikaciniai reikalavimai (25 proc.), pirkimų planas (25 proc.).
Apklausa parodė, kad PO vienareikšmiai įžvelgia privalumus viešųjų pirkimų vykdymo perdavime CPO LT. Respondentams ypač svarbi „metodinė dalykinė pagalba: CPO LT darbuotojų teikiamos konsultacijos“ ( 100 proc.), „standartinių pirkimo dokumentų naudojimas“, „nereikia patiems vykdyti pirkimo procedūrų“ (75 proc.).
PO teigiamai vertindamos Pirkimų valdymo sistemą kurioje vykstą pirkimai pagal įgaliojimą, turėjo ir pastabų bei pageidavimų, kad ji labiau būtų pritaikyta vartotojui, jos funkcionalumai – paprastesni. Su anketos duomenimis bus supažindintas Pirkimų valdymo sistemos administratorius.
Apklausos dalyviai aukštai įvertino jų pavedimu CPO LT įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras (87 proc. – puikiai ir labai gerai, 13 proc. – gerai), tuo pačiu patvirtindami, kad CPO LT yra viešųjų pirkimų kompetencijos centras.
Visi respondentai nurodė, kad ir ateityje paves CPO LT atlikti viešuosius pirkimus pagal pavedimą.
„Ši apklausa parodė, kad CPO LT siūloma paslauga perkaniosioms organizacijoms atlikti jų pavedimu viešųjų pirkimų procedūras, atitinka jų poreikius ir lūkesčius, padeda joms gauti kokybišką rezultatą minimalai naudojant savo žmogiškuosius ir laiko resursus. Todėl kviečiame visas perkančiąsias organizacijas pasinaudoti šia galimybe.” – ragina K. Gaižutienė.
Su apklausa galima susipažinti čia.